Підтримайте Україну — перекажіть гроші для ЗСУ

«Національний тест з медіаграмотності  –  важлива частина реалізації стратегії інформаційної безпеки України»,  – Тарас Шевченко

Події

25 жовтня відбувся Національний тест з медіаграмотності. Його організували національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики спільно з партнерами – USAID, IREX та ПРООН в Україні.  Сьогодні, 2 листопада, команда «Фільтру» підбила підсумки тесту. 

«Для нас медіаграмотність – це один із ключових пріоритетів, це частина стратегії інформаційної безпеки України. Тому проведення тесту є важливою ланкою реалізації цієї стратегії. Я радий, що нам вдалося об’єднати всіх ключових гравців, які є в  державі: як офіційних акторів – Міністерство культури та інформаційної політики, Міністерство молоді і спорту, Міністерство освіти та науки, –  так і міжнародних партнерів (ПРООН, IREX) і громадські організації. Такі важливі речі завжди робляться спільно. Я сподіваюся, що традиція проведення тесту збережеться і надалі», – сказав заступник Міністра культури та інформаційної політики з питань європейської інтеграції Тарас Шевченко. 

Тест складається з п’яти блоків, які містять 34 запитання, розподілені за п’ятьма темами: «Базові поняття», «Соціальні мережі», «Достовірність та вплив інформації», «Навички фактчекінгу», «Здатність убезпечити особисті дані та ресурси». 

Керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Валерія Ковтун нагадала, що цьогоріч 13 980 учасників повністю пройшли тест, а починали спробу  – 26 194 особи. Вона зауважила, що в тестуванні взяли участь українці зі всіх регіонів країни, включно з Донецькою та Луганською областями та Кримом. Водночас 413 осіб надали свої відповіді з-за кордону. Однак найбільше учасників було з Київщини, як і торік. 

Представниця IREX Любов Квасюк додала, що найактивніше до тесту долучалися українці віком 15-18 років, водночас були особи з категорії 60+ та діти, молодші 10-ти років.

За словами експертки,  цього року рівня «гуру» (30-34 бали) та «майже гуру» (24-29 балів) досягло менше учасників, ніж торік, однак зросла кількість «початківців»: у 2022 році їх було 44%, а у 2023 – 53%. 

Фахівчині зауважили, що найкраще українці впоралися їз завданнями на розрізнення факту та судження – 87% опитаних змогли правильно відповісти, у той час, як минулого року лише 10% змогли впоратися з цим питанням. Також учасники добре розумілися у різниці між блогерами та професійними журналістами й добре володіли інструментами фактчекінгу.

Найскладнішим виявилося питання, спрямоване на визначення журналістських стандартів – правильно впоралися лише 7% осіб. Водночас найкраще українці відповіли на запитання з блоку 4. Воно стосувалося ситуації, коли в мережі ширять промову відомої людини: 95% учасників визначили, що передусім потрібно перевірити інформацію. 

Серед тем, над якими потрібно працювати, експертки  виділили наступні напрямки: перевірка Телеграм-каналів, розпізнавання теорій змов, реакція на контент псевдоекспертів й  уникнення фішингу. 

Національний тест з медіаграмотності відкритий до 10 листопада, тож перевірити свої сили можуть всі охочі. Також на сайті «Фільтру» опубліковано перелік зі 150-ти переможців тесту, які отримають подарунки партнерів ПРООН в Україні.

Вас може зацікавити

До Дня Незалежності України відбудеться ІV Всеукраїнський творчий конкурс «Що для мене Україна?»

До Дня Незалежності України відбудеться ІV Всеукраїнський творчий конкурс «Що для мене Україна?»

Народний музей Барської кераміки запрошує майстрів гончарного, образотворчого та фотомистецтва на резиденцію в місті Бар Вінницької області

Народний музей Барської кераміки запрошує майстрів гончарного, образотворчого та фотомистецтва на резиденцію в місті Бар Вінницької області