Сьогодні, 18 травня, у Національному академічному драматичному театрі імені Івана Франка відбувся мистецький проєкт Файний Франко Ф’южн, присвячений 80-річчю вшанування памʼяті жертв геноциду кримськотатарського народу.
![](https://mcip.gov.ua/wp-content/uploads/2024/05/441418112_857418863090378_6752565656949688867_n-1024x683.jpeg)
Відкрили подію т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв та Євген Нищук, генеральний директор та художній керівник Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка.
У своєму вступному слові генеральний директор театру подякував усім присутнім за увагу до театру попри повномасштабне вторгнення. «Сьогодні український народ разом із кримськотатарським народом, який є невіддільною частиною нашої єдності, вшановує 80 років памʼяті геноциду кримськотатарського народу. В 1944 році, за традицією тоталітарної радянської системи та російської імперської ідеї, у радянської влади була ідея всіх переселити, всіх знищити та всіх замордувати. На превеликий жаль, зараз ворог той самий. І те, що сьогодні роблять наші побратими та посестри – наслідки ще тих років», – додав він.
«Є речі, які ми не можемо собі дозволити забути, які треба наполегливо тримати у своїй памʼяті, пригадувати та передавати наступним поколінням, які не були свідками тих подій. Сьогодні залишилося дуже мало людей з-поміж кримських татар, які особисто пережили депортацію, або ж були свідками цих подій на Кримському півострові. Проте є діти та їх онуки. Але чи тільки кримські татари повинні памʼятати про цю трагедію? І чи тільки українці? Ні. Про ці події має знати весь світ», – сказав Ростислав Карандєєв.
![](https://mcip.gov.ua/wp-content/uploads/2024/05/442398366_857431749755756_8220856591117380019_n-1024x683.jpeg)
В програмі були українські та кримськотатарські традиційні старовинні наспіви, авторські композиції на основі фольклорного мелосу Сергія Гданського, Олександра Кохановського, Сусанни Карпенко, Станіслава Мороза, а також джазові імпровізації на теми українських народних пісень як у їх автентичному звучанні, так і у світлі сучасних аранжувань та джазових імпровізацій.